ד"ר מיכל סלומון

• תהליך אבחון קפדני, סבלני ומדויק
  • זמינות גבוהה ויחס אישי
קבעו פגישה עם ד"ר מיכל סלומון

ד"ר מיכל סלומון הינה רופאת עור בכירה בבית חולים שיבא, תל השומר ועוסקת ברפואת עור מזה כעשרים שנה. כיום אחראית ומרכזת את האבחון והטיפול בתחום דלקות העור, כולל: אסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) ודלקות העור ממגע, ובמחלת שושנת יריחו (לשמניה) בבית החולים.
ד"ר סלומון הינה בין רופאי העור הבודדים (וייתכן שהינה היחידה כיום בארץ), המשלבת בייעוציה את תחום רפואת העור המשלימה, בעיקר דרך טיפול בצמחי מרפא מערביים וארומותרפיה.

לדבריה "מטרת הרפואה האינטגרטיבית הינה למצוא ריפוי או הקלה במחלות ותסמינים עוריים, עבורם הרפואה הקונבנציונלית לבדה לא הביאה לריפוי מלא. כמו כן היא נועדה עבור אלו הנרתעים או נמנעים מנטילת תרופות קונבנציונליות."

תחומי טיפול והתמחות:

ד"ר מיכל סלומון מקבלת מטופלים לייעוץ פרטי בלבד.

מטופלי קופ"ח לאומית הזכאים יקבלו החזר חלקי דרך הקופה על פי התקנון.

מטופלי חברות הביטוח כלל ביטוח, מגדל, הפניקס, דקלה, הכשרה ביטוח, הראל, איילון ואליהו יהיו זכאים להחזר בהתאם לתנאי הפוליסה.

החזון של מיכל

מאמינה בשילוב של רפואה משלימה מתקדמת מבוססת מדעית עם רפואה מערבית. איזון בין הגוף לנפש אשר מסייע לקידום וריפוי טבעי של מערכות הגוף בכלל והעור בפרט. מטרתה העליונה הינה שיפור באיכות החיים והשגת התוצאות הטובות ביותר עבור מטופליה.

פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלה כרונית דלקתית של העור. המופע הקלאסי של המחלה מתבטא ברבדים עוריים, לרוב בצבע אדום-סגול המכוסים קשקשת בגוון כסוף/לבן. רוב החולים בפסוריאזיס סובלים מהמחלה בצורתה הקלה. שליש מחולי פסוריאזיס סובלים ממחלה קשה יותר הפוגעת באיכות חייהם או בעלת מעורבות מפרקית.

קיימים גורמים רבים להתפרצות או להחמרת המחלה: סטרס נפשי ותקופות משבר, זיהום בגרון של חיידק הסטרפטוקוק, גורם פיסיקלי כמו פציעה, ניתוח, קעקוע או כוויה, נטילת תרופות שונות וכד'. בנוסף נמצא רקע גנטי של קרובי משפחה מדרגה ראשונה.

הטיפולים המקובלים בפסוריאזיס כוללים קרמים המכילים נגזרות של ויטמין D וסטרואידים, טיפולים בפוטותרפיה, טיפול אקלימי בים המלח וכן טיפולים סיסטמיים במקרים קשים יותר כולל תרופות מדכאות חיסון ותרופות ביולוגיות.

אקנה

אקנה (פצעי בגרות) הינה תופעה נפוצה בעיקר בקרב בני הנוער וכ- 85% מהם סובלים ממנה. חשוב לזכור שאקנה יכולה להופיע בכל גיל. התופעה באה לידי ביטוי בפצעונים – בעיקר באזור הפנים, החזה והגב העליון. נגעי אקנה יכולים להיות לא דלקתיים או דלקתיים. פצעון בודד לא דלקתי של אקנה נקרא קומדון. בכל קומדון יש מצבור של חֵלֶב, והוא יכול להופיע בשתי צורות: בעל ראש שחור או בעל ראש לבן, הנגעים הדלקתיים נקראים בשם פוסטולות או פפולות.
הטיפול באקנה הינו לרב טיפול מקומי בתכשירים אנטיביוטיים , חומצה רטינואית וכד'. במקרים קשים יותר ניתן לתת טיפול דרך הפה באנטיביוטיקה או ברואקוטן שהינו נגזרת של ויטמין A.

לשמניה של העור (cutaneous leishmaniasis)

מחלת עור נפוצה בישראל הקרויה גם בשם "שושנת יריחו". מחלה זו נגרמת ע"י טפיל המועבר לאדם באמצעות עקיצה של זבוב החול. בישראל ישנם מקרים רבים של שושנת יריחו הנגרמת ע"י שני זנים עיקריים של הטפיל – לשמניה מייג'ור ולשמניה טרופיקה.

מדובר בנגעים עוריים עגולים ומכוייבים המופיעים כחודש וחצי לאחר העקיצה. בתחילה מופיעה עקיצה סטנדרטית שבהמשך היא גדלה ומתפתחת לפצע גדול ו"מכוער". הנגעים מופיעים בעיקר באזורי עור חשופים- ידיים ורגלים ולעיתים גם בפנים. משך ההחלמה ללא טיפול יכול להמשך עד כשנתיים.
המחלה שכיחה בארץ בעיקר בצפון ירושלים- מעלה אדומים וסביבותיה, ישובי השומרון, אזור הנגב והערבה וצפון הכנרת.
מומלץ לפנות לרופא עור מומחה בתחום על מנת לזרז את ההחלמה ולמנוע הצטלקות.

יבלות

יבלות ויראליות (Viral Warts) בעור נגרמות בשל זיהום ויראלי של נגיף ממשפחת נגיפי הפפילומה HPV (Human papilloma virus) בשכבות השטחיות של העור. קיימים מעל 150 סוגים שונים של הווירוס, הממוספרים מ-1 ואילך; לכל סוג של וירוס יש נטייה "לתקוף" אזורי גוף אחרים. לרוב, היבלות הוויראליות בולטות מעל פני העור, נוקשות ומחוספסות למגע, בגוון העור – אך יכולות להיות גם כהות ממנו, שטוחות וחלקות למגע וצורתן קשורה למיקומן על פני הגוף.

נגיף הHPV – נפוץ מאד בעולם כולו – ופוגע בעיקר בילדים שגילם עולה על 5 ובמבוגרים צעירים. תופעה זו קיימת בקרב כ-7%-12% מהאוכלוסייה – ושכיחותה בקרב ילדים עומדת על כ-20%.

ילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס, מושתלי איברים וחולים מדוכאי חיסון מועדים יותר מאחרים לסבול מיבלות. נוכחותן העיקשת של היבלות מצריכה טיפול רפואי – הן מהבחינה האסתטית, הן בהיבט התפקודי והן בשל הרצון והצורך למנוע הדבקה חוזרת והתפשטות של היבלות. הטיפולים הנפוצים ביותר הינם טיפול בחנקן נוזלי וטיפול באמצעות לק נוגד יבלות. ישנם טיפולים נוספים הניתנים במידת הצורך במקרה של יבלות עקשניות לטיפול לדוג: לייזר, קורטג' וכד'.

חברות באיגודים מקצועיים

• האיגוד הישראלי לרפואת עור