הזדקנות גב כפות הידיים

מאת רווית שוחט. פורסם בתאריך מאי 12, 2019

אני אוהבת לראות את עור הפנים שלי נקי ומטופח כשאני חולפת מול המראה.

מאז שהתחלתי ללמוד קוסמטיקה, אני מקפידה עשרות מונים על טיפוח יומיומי ובהחלט קוטפת תוצאות.

אבל יש פרט לא שולי בכלל, כזה שלא נעלם מעיניי גם כשאני לא חולפת מול המראה והוא גב כפות הידיים שלי.

מראה הידיים עם הגיל

העור הפך להיות דק יותר, כלי הדם בולטים יותר והן מסגירות את הגיל שלי הרבה יותר מאיברים אחרים בגופי. ברור לי שאני מחמירה עם עצמי כרגיל, אבל גם אם אחרים טרם שמים לב, לא רחוק היום… בשלבים מתקדמים יותר, גם העור של אצבעות כפות הידיים מסגיר את הגיל, שכן העור הופך להיות "תלוי" ומקומט יותר.

גורמים שליליים

כשאני חושבת על כמה סבל וחשיפה גרמתי להן במרוצת השנים, אזיי לא פלא שאני "קוטפת" את תוצאת גיל כפות הידיים בשלבים כל כך מוקדמים.

כאחות בית חולים וקופת חולים לא הפסקתי לרגע לשטוף ידיים עם סבונים חזקים במיוחד או להשתמש בספטול לחיטוי. אמנם זה מנע העברת מחלות אבל זירז את הפחת.

מאז ילדותי הצעירה אהבתי רצפה נקייה וכיור נקי מכלים- לעיתים אני מנקה את הכיור 5 או 6 פעמים ביממה ואז השימוש במים ובוודאי בחומרי הניקוי לא ממש מועיל.

שנים של נהיגה בכבישים אילצה אותי, בין השאר, להחזיק את ההגה- פשוט גיליתי שקצת קשה לי לנהוג אחרת. כפות הידיים ספגו בשקט וללא תלונות את כל הקרינה.

גם השימוש בלק ג'ל, עד כמה שהוא פופולרי וממכר, מאיץ את תהליכי ההזדקנות ומגביר סיכון לסרטן העור. השימוש בקרינה אולטרה סגולית מרוכזת לאטימת הג'ל, בתדירות של אחת לשבועיים או שלושה שבועות, היא מסוכנת! בייחוד כאשר השימוש בלק ג'ל נמשך לאורך תקופה ארוכה.

נוסיף לכל אלו את העובדה כי מלכתחילה יש מיעוט בלוטות חלב בגב כף היד ולכן העור פחות שומני ונוטה להתייבש ואת העובדה כי עם השנים מתקיימים תהליכים פיזיולוגיים של ירידה באיכות קולגן ואלסטין וירידה בכמות השומן הגורמת לירידת נפח (עור גב היד הופך לדק עד שליש מעוביו המקורי)- וקיבלנו הרס מואץ.

אז איך ביכולתנו להשפיע לטובה על מראה הידיים?

ראשית כל מודעות! אל תמתינו (כמוני) להתדרדרות.

יש להקפיד להשתמש במים ובחומרי ניקוי עם כפפות (נטולות טאלק המעודד יובש, סדקים והתפתחות אלרגיות).

למרוח מסנן קרינה משמעותי לפני היציאה מהבית, בעונת החורף ובוודאי בעונת הקיץ, על גב כפות הידיים ורצוי לעלות מעלה לכיוון המרפקים.

להחזיק כפפות בתא הכפפות ברכב ולא לאפשר לשמש להזיק לכפות הידיים בזמן הנהיגה.

למרוח קרם לחות לידיים בדיוק כמו שאנו מקפידות למרוח קרם לחות לפנים. קיימים בשוק קרמים עשירים במרכיב האוריאה המסייעים עוד יותר להחזרת הלחות.

לצורך מניעה ניתן ללבוש כפפות כהות ולגזור רק את קצות האצבעות, כך שרק הציפורניים יחשפו לקרינה או למרוח מקדם הגנה לפחות 15 דקות לפני התחלת המניקור כמניעה.

פתרונות לא מניעתיים לתיקון נזקים נראים לעין בדיעבד קיימים בעולמות הקוסמטיקה והפלסטיקה.

לסיכום, קחו את עצמכם בידיים ורצוי מוקדם ממאוחר או מאוחר מלעולם לא.

כף היד שלי. העור הופך דק וכלי הדם בולטים יותר. נמנעת ממריחת לקים.

-->
התקשרו לספוט קליניק - מרפאת מומחים לרופאי עור פרטיים
×
דילוג לתוכן