פסוריאזיס

בחירת מסלול טיפול אופטימלי המבוסס על ניסיון קליני מוכח

מחלת הפסוריאזיס ובשמה בעברית ספחת הינה מחלת עור כרונית דלקתית של העור המתבטאת ברבדים עוריים, לרוב בצבע אדום-סגול המכוסים קשקשת בגוון כסוף/ לבן. רוב החולים בפסוריאזיס סובלים מהמחלה בצורתה הקלה .שליש מחולי פסוריאזיס סובלים ממחלה קשה יותר הפוגעת באיכות חייהם או בעלת מעורבות מפרקית.

אבחון וטיפול בפסוריאזיס
סוג הפסוריאזיס הנפוץ מתאפיין בפריחה סימטרית באזורי קרקפת, מפרקים, ברכיים, גב תחתון וציפורניים אולם סוגים נוספים עשויים להתבטא במקומות נוספים בגוף.

קיימים גורמים רבים להתפרצות או להחמרת המחלה: סטרס נפשי ותקופות משבר, זיהום בגרון של חיידק הסטרפטוקוק, גורם פיסיקלי כמו פציעה, ניתוח, קעקוע או כוויה, נטילת תרופות שונות וכד', בנוסף נמצא רקע גנטי של קרובי משפחה מדרגה ראשונה.
הפריחה האופיינית לפסוריאזיס מאובחנת על ידי רופאי עור.
הטיפולים כוללים מריחה מקומית של תכשירים המכילים נגזרות של ויטמין D וסטרואידים, תכשירים הממיסים את שכבת הקשקשת, ו/או בשילוב עם טיפולים פוטותראפים בחשיפה לנורות שמש ו/או, טיפולים סיסטמיים. במקרים קשים יותר ניתן להסתייע בתרופות מדכאות חיסון ו/או בתרופות ביולוגיות בהתאם למחלות הרקע והעדפות החולה.
הטיפול בים המלח מאפשר חשיפה מיטיבה לקרני השמש והפגת מתחים והוא עשוי להחליף את הטיפול בפוטותרפיה.
תסמיני המחלה יכולים להופיע ולהיעלם באופן שלא ניתן לצפות מראש. טיפול מתאים עשוי לשפר את איכות החיים ואף להעלים את התסמינים לתקופה ממושכת.

ריכוז האיבחון והטיפול במחלת הפסוריאזיס במרכז המומחים של ספוט מבוצע על ידי ד"ר מיכל סלומון.
לפסוריאזיס קיימים גם פתרונות נוספים בתחום הרפואה המשלימה.

פסוריאזיס - לפני ואחרי טיפול

פסוריאזיס – לפני ואחרי טיפול