פסוריאזיס – גורמים וטיפול

פסוריאזיס

פסוריאזיס הינה מחלת עור דלקתית לא מדבקת, הבאה לידי ביטוי ברבדים עוריים אדמדמים-ורודים מכוסי קשקשת, המופיעים באזורי גוף שונים.

הגורמים לפסוריאזיס

תסמיני המחלה

לפסוריאזיס ביטויים שונים בעור – עם רבדים טיפוסיים על המרפקים, ברכיים או שוקיים ( Psoriasis vulgaris ); או- מוגבלת לקפלי העור ((Psoriasis inversa ; או – לכפות הידיים והרגלים ( Palmo-plantar) ועוד…
בחלק לא מבוטל של המקרים – דלקת במפרקים. לצד אי הנעימות הגדולה הנגרמת לחולים כתוצאה מהגרד בעור ודלקת המפרקים, מתווסף למחלה היבט נפשי ותחושה קשה כפועל יוצא מהמראה של העור. לכך השלכות על איכות החיים של החולים .
היות והמחלה מושפעת באופן ישיר ממצבו הנפשי של הלוקה בה, ישנה חשיבות רבה להתמודדות עם תחושת הדחייה והדיכאון הנלווים למחלה, לצד מתן פתרון לביטויים הפיזיים שלה.

הטיפול בפסוריאזיס

אופי הטיפול נבנה בהתאמה למצבו של כל מטופל. האמצעים לטיפול הינם:

טיפולים אלו ניתנים בד בבד עם ייעוץ לשינוי אורחות חייהם והרגלי התזונה של המטופלים, תוך התייחסות למצבו הנפשי של המטופל, שכן בפסוריאזיס קיימת חשיבות עליונה לבחינת הקשר בבין לחץ נפשי להחמרה של המחלה.

פסוריאזיס בקרקפת

רבים מהלוקים בפסוריאזיס נוטים לסבול מהופעת הנגעים העוריים על גבי עור הקרקפת. פסוריאזיס בקרקפת גורמת לגרד טורדני, קשקשת בולטת ואי נעימות.
אופני הטיפול במחלה כוללים:

מומחי ספוט קליניק לפסוריאזיס

מומחה לפסוריאזיס